Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΝΟΣ ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΗ

Απο τα σημερινα ΝΕΑ ανατυπωνουμε την υνεντευξη ενος αντιεξουσιαστη που περα απο το γεγονος αν συμφωνει ή διαφωνει καποιος σε μερικα σημεια μαζι του παρουσιαζει ιδιαιτερο ενδιαφερον

Ξυλουργός στο επάγγελμα και δηλωμένος αντιεξουσιαστής από το 1980, μιλάει για τις ιδέες του, τις καταστροφές στα επεισόδια του Δεκεμβρίου, τους συντρόφους του, την Αστυνομία, το πού βρίσκουν χρήματα και για τον Επαναστατικό Αγώνα

«Κάθε 2 χρόνια τα πρόσωπα κάτω από τις κουκούλες αλλάζουν»

Ο αντιεξουσιαστής Νίκος Ιωάννου λέει: «στην εξέγερση του Δεκέμβρη είδα να τις φοράνε 12χρονα και 70χρονοι»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΡΑΔΕΛΗΣ svradelis@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009


«Τις ημέρες των επεισοδίων ερχόταν στα Εξάρχεια κόσμος που μας έλεγε “κάψτε  αυτό το τζιπ ή αυτή τη Μερσεντές”. Ξαφνικά βρέθηκαν στα Εξάρχεια 8 τζιπ  Τσερόκι και έρχονταν τύποι και φώναζαν “κάψτε τα”. Όπως είδαμε, τα 4 είχαν  ασφάλειες που έληγαν στις 15 ή στις 31 Δεκέμβρη», λέει ο Νίκος Ιωάννου
Πρωταγωνιστούν σχεδόν σε κάθε διαδήλωση και αποτελούν τον μεγάλο άγνωστο Χ. Οι γνωστοίάγνωστοι, οι κουκουλοφόροι, οι αντιεξουσιαστές, είναι οι χαρακτηρισμοί που τους συνοδεύουν.

«Άγνωστοι δεν είμαστε. Αντιεξουσιαστές όμως είμαστε και αποτελούμε αναπόσπαστο μέλος της κοινωνίας», μου συστήνεται ο Νίκος Ιωάννου, 44 ετών, ξυλουργός στο επάγγελμα και δηλωμένος αντιεξουσιαστής από το 1980, με προηγούμενη τετραετή εμπειρία στη Νεολαία ΠΑΣΟΚ Αγρινίου. Τον Νίκο μού τον πρότειναν σύντροφοί του από την Αντιεξουσιαστική Κίνηση. Για την ακρίβεια προηγήθηκε μια συνέλευση για να αποφασιστεί ποιος θα έδινε μια συνέντευξη σε ένα «αστικό» μέσο ενημέρωσης, όπως χαρακτηρίζονται από τους αντιεξουσιαστές τα περισσότερα ΜΜΕ. Προηγήθηκε συνέλευση.

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις κουκούλες; Κουκουλοφόρος είναι ονομασία που έχουν δώσει τα ΜΜΕ στους διαδηλωτές. Ο σκούφος, το μαντίλι ή η μάσκα φοριούνται για προστασία. Το ίδιο κουκουλοφόροι είναι και τα ΜΑΤ με κράνη και μάσκες, που δέρνουν ανηλεώς και πολλές φορές χωρίς διακριτικά.

Πρόκειται για νεολαιίστικο φαινόμενο και τα άτομα που το ενσαρκώνουν «αναπαράγονται» χονδρικά κάθε δύο χρόνια. Θα το περιέγραφα ως μητροπολιτικό φαινόμενο για μια πόλη όπως η Αθήνα.

ΕΙΠΕ:
«Την κουκούλα
δεν τη βάζω για
να κρυφτώ, αλλά
για να προστατευθώ από
τα χημικά που μας ρίχνει
η Αστυνομία. Η
κουκούλα δεν είναι
κατ΄ ανάγκην
κάτι το αρνητικό»
Το οποίο σημαίνει; Κατ΄ αρχήν αντιεξουσιαστής δεν σημαίνει κουκούλα. Σημαίνει πολιτική και κοινωνική παρέμβαση και στις μέρες μας γνωρίζει ευρύτατη αποδοχή. Για να καταλάβουμε επιτέλους τον μύθο της κουκούλας, το φωτεινό παράδειγμα είναι η εξέγερση του Δεκέμβρη όπου τα ΜΜΕ και η πολιτική εξουσία μιλούσαν για δεκάδες χιλιάδες κουκουλοφόρους σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, δηλαδή για όλη την κοινωνία!

Σε αυτή την εξέγερση είδα να φοράνε κουκούλες από 12χρονα παιδιά μέχρι άνθρωποι 70 ετών!

Καλά,αυτό είναι τραβηγμένο.

Όταν ανεβαίναμε την Αλεξάνδρας για να πάμε στη ΓΑΔΑ, την ημέρα μετά τη δολοφονία του Αλέξη, κάποια στιγμή βρέθηκα δίπλα με έναν τύπο, σίγουρα μεγαλύτερο από 65 χρόνων, ο οποίος κάποια στιγμή φοράει το μαντίλι, όπως οι νεαροί και αρχίζει να πετάει νεράντζια. Στο κέντρο σε άλλη διαδήλωση πέτυχα κάτι τύπους 60-65 χρόνων να σπάνε κάμερες τραπεζών, να χτυπάνε βιτρίνες. Ο καθένας για τον δικό του λόγο, αλλά το έκαναν.

Η χρήση της κουκούλας
Εσύ γιατί βάζεις κουκούλα;Για να κρυφτείς; Δεν βάζω για να κρυφτώ, αλλά για να προστατευθώ από τα χημικά που μας ρίχνει η Αστυνομία. Η κουκούλα δεν είναι κατ΄ ανάγκην κάτι το αρνητικό. «Φοράμε τις κουκούλες για να μας βλέπετε». Είναι η περίφημη ρήση του Subcomandante Μarcos των Ζαπατίστας, του πλέον σημαντικού αντιεξουσιαστικού κοινωνικού κινήματος της εποχής μας.

Δηλαδή η κουκούλα είναι ιδεολογία; Όχι για όλους. Τον Δεκέμβριο είδαμε κουκουλοφόρους που δεν τους γνωρίζαμε. Και δεν εννοώ αστυνομικούς, που και τέτοιους εντοπίσαμε. Αλλά άτομα που ήρθαν για να σπάσουν και να καταστρέψουν. Ένας λόγος που φύγαμε από το Πολυτεχνείο και κάναμε τη Νομική βάση μας ήταν και αυτές οι ανεξέλεγκτες ομάδες, οι οποίες δεν έχουν κανένα συγκεκριμένο πιστεύω. Αυτοί ήρθαν να σπάσουν μέσα στη Νομική και τους απομακρύναμε. Πήγαν όμως στο Πολυτεχνείο.

Αυτοί τι ιδεολογία έχουν; Πιθανόν καμία. Αλλά δεν είναι κάτι που μπορείς να κάνεις πέρα. Είναι νέοι που το αίμα τους βράζει και η κουκούλα γι΄ αυτούς είναι ένας τρόπος ενηλικίωσης. Μια εφηβική παρέκκλιση.

Το άσυλο και το «καγκελάκι»
Είναι όμως τσάμπα μάγκες,γιατί δρουν εκ του ασφαλούς με το άσυλο.

Αυτό δεν σημαίνει πως το άσυλο πρέπει να καταργηθεί για το «καγκελάκι».

Τι είναι πάλι αυτό; Έτσι αποκαλούμε αυτούς που ρίχνουν πέτρες και μολότοφ κάνοντας ένα βήμα από την πόρτα του Πολυτεχνείου και στη συνέχεια μπαίνουν και πάλι μέσα. Αλλά και το «καγκελάκι είναι χρήσιμο για πολύ κόσμο.

Αυτό που μου παρουσιάζεις είναι ένας παιδότοπος δήθεν αντιεξουσιαστών που με την ασφάλεια του ασύλου, το παίζουν επαναστάτες.

Δες το αν θέλεις σαν παιδότοπο, όμως χρήσιμο. Για παράδειγμα πολλά από αυτά τα παιδιά είναι οργανωμένοι οπαδοί. Όταν στην Αγγλία αποφάσισαν να βγάλουν τους χούλιγκαν από τα γήπεδα, γέμισαν οι δρόμοι με μαχαιρωμένους. Εδώ πες ότι το «καγκελάκι» είναι το μέσο για να ξεσπάσουν αυτοί.

Οι καταστροφές περιουσιών
Αυτούς που εσύ ορίζεις ως αντιεξουσιαστές ποιοι είναι; Άτομα απ΄ όλα τα κοινωνικά στρώματα. Όλοι χωράνε σ΄ εμάς. Βασικά πρόκειται για άτομα με ευφυΐα, ευαισθησία και κουλτούρα.

Τα χαρακτηριστικά αυτά όμως δεν προκύπτουν από τις εικόνες των κουκουλοφόρων που με βαριοπούλες και ξύλα κατεβάζουν βιτρίνες και καταστρέφουν περιουσίες. Ο Αμερικανός ιστορικός Χάουαρντ Ζιν είπε πως δεν θεωρείται βία η καταστροφή της περιουσίας. Αυτό πιστεύω και εγώ.

Μάλλον αυτό δεν θα αρέσει σε όσους έχασαν τα καταστήματά τους και τις δουλειές τους εξαιτίας σας.Αλήθεια, εσύ πώς θα ένιωθες αν κάποιος σου έκαιγε το ξυλουργείο σου;

Δεν θα σου πω ψέματα πως δεν θα με ενοχλούσε. Το μαγαζί όμως το φτιάχνεις και πάλι. Την ανθρώπινη ζωή δεν μπορείς. Επιπλέον δεν μπορούμε να συμψηφίσουμε ό,τι συνέβη τον Δεκέμβριο και από ΄κεί κι ύστερα με ορισμένα καμένα καταστήματα.

Τα... γλυκά νερά
Ο Επαναστατικός Αγώνας στην προκήρυξή του σας χαρακτηρίζει «επαναστάτες του γλυκού νερού».

Καταρχήν πρώτοι εμείς και χωρίς να γνωρίζουμε πως πρόκειται για τον Ε.Α. βγάλαμε ανακοίνωση με την οποία λέγαμε πως οι σφαίρες εναντίον των αστυνομικών στα Εξάρχεια ήταν σφαίρες εναντίον της κοινωνικής εξέγερσης. Τώρα ειδικά για τα γλυκά νερά, με αυτά έχουμε ασχοληθεί πολύ τον τελευταίο καιρό. Άλλωστε πιστεύουμε πως η επόμενη παγκόσμια σύρραξη θα είναι για το νερό. Για τον λόγο αυτό, τα γλυκά νερά δεν πρέπει να τα υποτιμάμε.

Ποια διαφορά έχεις εσύ που επιτίθεσαι με μολότοφ εναντίον του αστυνομικού και ο τρομοκράτης που κάνει το ίδιο με Καλάσνικοφ;

Στα κινήματα δεν υπάρχουν πρωτοπορίες και ειδικοί. Στη βία της εξουσίας απάντησε η κοινωνική εξέγερση του Δεκέμβρη. Η λαϊκή αντιβία ορίζεται από επιλογές τις οποίες θεσμίζει η ίδια και δεν ετεροκαθορίζεται από τις επιταγές της εξουσίας.

Η δικιά μου μολότοφ είναι μια απάντηση στην αστυνομική βία. Η τρομοκρατία ανήκει πια στο παρελθόν και δεν είναι το εργαλείο ενός εξεγερμένου χώρου. Δεν μπορείς να μιλάς εξ ονόματος της κοινωνίας, όπως γίνεται στην προκήρυξη. Δεν μπορείς να μιλάς χωρίς να έχεις κοινωνική κάλυψη. Των τρομοκρατών όμως τις προκηρύξεις, τις αναμεταδίδετε στο σύνολό τους. Τις δικές μας ελάχιστα έως καθόλου.

Ποιοι είναι οι αρχηγοί των αντιεξουσιαστών; Αρχηγούς δεν έχουμε. Στην Αντιεξουσιαστική Κίνηση έχουμε ένα πενταμελές συντονιστικό όργανο που αλλάξει κάθε μήνα ή δύο, αναλόγως με την περίπτωση. Κάθε μήνα κάνουμε μια κινηματική συνέλευση στην Αθήνα όπου ορίζονται οι ενέργειές μας και μία ή δύο φορές έχουμε πανελλαδική συνάντηση. Το Αντιεξουσιαστικό Κίνημα από τις αρχές του 2000 έχει περάσει όμως σε μια άλλη φάση. Επικεντρωνόμαστε σε δράσεις για το περιβάλλον, όπως στον Ασωπό, τον Βοτανικό, τον Ελαιώνα, σε θέματα ενέργειας. Ξέρεις πως στη ΔΕΘ το μοναδικό οργανωμένο μπλοκ για την ενέργεια ήταν της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης;

Και πώς χρηματοδοτείτε τις δράσεις σας;

Φίλε, έχουμε ξεπαραδιαστεί.

Ύστερα από κάθε συνέλευση βγάζουμε τον προϋπολογισμό της δράσης και αναλόγως με την οικονομική μας κατάσταση πληρώνουμε. Ο φοιτητής θα δώσει 5 ευρώ, ο εργαζόμενος αν μπορεί 50. Όσο για τις μολότοφ που λένε πού τα βρίσκουμε τα λεφτά, μια μολότοφ, που είναι το απλούστερο όπλο αντίδρασης, το πολύ να κοστίζει 30 λεπτά.


«Ρίχνω μολότοφ γιατί ο αστυνομικός μού βάζει κόκκινη γραμμή»

Εσύ γιατί ρίχνεις μολότοφ στον αστυνομικό; Μόνο όταν μου βάζουν μια κόκκινη γραμμή, την οποία μου απαγορεύουν να περάσω. Με τον αστυνομικό θα συγκρουστώ μόνο όταν προσπαθήσει να σταματήσει τη διαδήλωση να φτάσει εκεί που θέλουμε.

Η Αστυνομία όμως στοχοποίησε εσάς τους αντιεξουσιαστές μετά τα χτυπήματα, και σε δικά σας σπίτια έκανε εφόδους.

Μια ακόμη άστοχη ενέργεια των μπάτσων.

ΕΙΠΕ:
απαντώντας
στην ερώτηση
«Ο ΣΥΡΙΖΑ τελικά,
σας χαϊδεύει τα
αυτιά;»: «Ο ΣΥΡΙΖΑ απλώς
τολμάει να έχει
κάποια σχέση με τα κινήματα
στα οποία βρισκόμαστε
κι εμείς. Αυτοί
είναι όμως πολιτικάντηδες
που
προσπαθούν να
πάρουν ψήφους»
Κι εσείς όμως έχετε δώσει δικαιώματα.

Πολλοί σύντροφοί σου έχουν συμμετάσχει σε ένοπλες ληστείες τραπεζών,τις οποίες δικαιολογούν ως απαλλοτριώσεις. Η εξοικονόμηση χρήματος είναι μακριά από κάθε ιδεολογία. Οι συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι παλαιολιθικές περιπτώσεις.

Τι εκπροσωπεί για έναν αντιεξουσιαστή ο αστυνομικός;

Ένα εργαλείο του κράτους που λειτουργεί ως εχθρός του λαού. Οι μπάτσοι προστατεύουν το κράτος και όχι τον πολίτη. Τα ΜΑΤ δημιουργήθηκαν για να καταστέλλουν διαδηλώσεις και να ασκούν βία ενάντια στα κινήματα.

Στα Εξάρχεια όμως απολαμβάνετε ένα προνομιακό καθεστώς,με την Αστυνομία να είναι απούσα.

Το άβατο των Εξαρχείων είναι ένα πολύ μεγάλο ψέμα. Το αντίθετο μάλιστα συμβαίνει. Η παρουσία της Αστυνομίας είναι πολύ μεγάλη, συχνή και δημιουργεί πρόβλημα στον εμπορικό κόσμο της περιοχής.

Πόσοι είναι οι αντιεξουσιαστές; Δύσκολο να στο απαντήσω. Στα μπλοκ της Α.Κ. στις διαδηλώσεις τώρα έχει τύχει να έχουμε και 3.000 κόσμο. Τη δεύτερη και τρίτη ημέρα της εξέγερσης του Δεκέμβρη στους δρόμους ήταν 50- 60 χιλιάδες κόσμος.

Από τον Δεκέμβριο τι έμεινε τελικά;

Ένα μεγάλο κοινωνικό κίνημα με τρομακτική δυναμική και δομές. Υπάρχει ένα μεγάλο άνοιγμα κοινωνικών συνελεύσεων με δράσεις που αναπτύσσονται πλέον σε γειτονιές και προτάσσουν κοινωνικές ενέργειες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
© Copyright by SAMURAI KABATZA  |  Template by Blogspot tutorial